La Relíquia Perduda: Dia 1
Hola companys, avui hem fet la primera sessió pràctica després de la parada de X mesos en el desenvolupament. Ha sigut poca estona així que no hem fet gaire.
El cas és que el RPG Maker és molt perru. Hi ha coses que haurien de ser senzilles que les has de fer menjant-te el coco.
Cas pràctic 1: vull que un combat el perdis sí o sí, i el joc continuï, transportant automàticament al protagonista a un altre mapa i tal (tampoc vull spoilejar sats?). Sembla una tonteria oi? Casum la sang que el va parir no és fàcil no.
Per començar, el script que tenim posat per a fer visió lateral als combats ens retornava un error molt lleig quan mories. Solucionat, el propi script estava mal escrit.
Després, quan et matava l’enemic, la pantalla tornava al joc. NO hauria de ser així, perquè al codi hi tinc posat “si perd, fes fadeout”. Però no, per algun motiu el fadeout el fa 1 segon després de tornar al joc. Òbviament en Janus surt de peu, el Maker no és tan llest de deixar-lo mort:
Per a evitar aquesta imbecil·litat he hagut de crear un nou sprite per al protagonista, fent-lo tombat a terra, i afegir això:
O sigui, canviar el sprite normal d’en Janus per un on apareix mort. Mort en totes les posicions, perquè segons en quina posició comencis el combat, serà la posició amb la que acabis, i vull que surti mort sigui com sigui. Espero que s’entengui xD
SI, tot això només per a 0,5 segons de joc, des que el maten fins que fas el transfer a l’altre mapa. Que si el jugador en aquell moment està mirant el mòbil o traient-se un moc, ni se n’adonarà.
I res, això ha sigut la meva hora i mitja de desenvolupament del joc 😀 Bé també m’he posat una mica al dia, que tenia el Maker molt oblidat ja. Gràcies per llegir-nos.
(fuckin shit)
Os sigui lleu el mon del RPG MAker, jo al meu temps vaig fer cosetes, pero no em vaig acabar de sortir. De moment, puc dir que heu fet mes que jo.